Skip to content

Groetjes vanaf de Australian Open!

14 januari 2013

Sven GroeneveldGelukkig nieuw tennisjaar!

Vele groeten vanaf het eerste Grand Slam toernooi van het jaar, dat zoals jullie misschien wel weten “The Happy Slam” genoemd wordt. Het is hier echt fantastisch in het land, in de stad en op het complex van Melbourne Park tijdens de Australian Open.

De organisatie gaat er ook dit jaar weer helemaal voor! Ze bieden iedere speler zelfs een cheque aan van 1000 Australische dollars wanneer ze inchecken bij de wedstrijdbalie voor hun credentials. Met daarbij een persoonlijke boodschap van Australian Open CEO Steve Wood. In deze boodschap zegt hij:

“Dit geld is een geschenk dat we je willen aanbieden ter compensatie van de gemaakte reiskosten. Voor volgend jaar streven wij ernaar om alle spelers een gratis vlucht aan te bieden om te spelen tijdens de Australian Open!”

Australian Open 2013

De banen zijn dit jaar een stuk sneller dan tijdens de voorgaande jaren. De banen op de grote Centre Courts daarentegen zijn weer een stukje langzamer. Dit komt omdat er minder op gespeeld wordt. Op de buitenbanen is veel meer gespeeld en dat is vrij logisch aangezien de tenniszomer in Australië in volle gang is!

Australian Open 2013

Sven Mary PierceVoor het toernooi daadwerkelijk begon had ik tussen de trainingen en kwalificatiewedstrijden door wat tijd voor mezelf. Zo had ik de tijd om rustig van mijn hotel naar het complex te lopen. Tijdens deze wandeltocht kwam ik toevallig langs de Walk of Fame! Ik heb veel goede herinneringen hier in Australie en mijn coaching carriere heeft vele hoogtepunten gekend tijdens de Australian Open. Twee daarvan waren in 1992 en 1995! Ik kon het niet laten om even een foto te maken voor mijn eigen fotogalerij.

Ik heb ook de kans gehad om het gloednieuwe NTC (National Training Center) te bezoeken. Dit centrum is werkelijk het ultieme trainingscomplex voor tennisprofessionals! Het complex bevat acht indoor hardcourt banen, een fitness centrum, vijf hardcourt buitenbanen en maar liefst acht buitenbanen met gravel.

Vanaf de buitenkant lijkt het sprekend op het Sydney Opera House. Door de glazen muren rondom het gehele complex is het net een tennisaquarium. Werkelijk prachtig!

NTC National Training Center

Ik kijk er naar uit om ook dit jaar meer verhalen van achter de schermen met jullie te delen tijdens de Australian Open. Mochten jullie vragen voor me hebben, post ze bij dit blog en misschien behandel ik ze dan wel in een volgende blogpost!

Groet Sven

One Comment leave one →
  1. 10 februari 2013 07:14

    Prachtig land, australie. Mooie reportage Sven!

Geef een reactie

