Skip to content

Cincinnati 2012

21 augustus 2012

Na een tijdje geen Tour evenementen gehad te hebben na Wimbledon was het heerlijk om terug te keren bij de start van het hardcourt seizoen in Cincinnati! Het is voor het tweede jaar een gecombineerd ATP en WTA evenement. Het complex heeft opnieuw grote verbeteringen ondergaan met onder andere een grotere fanzone met een groot terras, live muziek, entertainment en een champagne bar.

Voor de toeschouwers is het toernooi in Cincinnati een kans om heel dicht bij de spelers te komen. Naast dat de organisatie het speelschema bekendmaakt elke dag, maken ze ook het schema bekend op welke tijden de spelers trainen. Dit leidt tot grote interesse en drukte langs de trainingsbanen, zoals bij Roger Federer op onderstaande foto.

Het weer was mild met een lage vochtigheidsgraad en niet te veel warmte. Dat was een groot voordeel voor vele spelers aangezien veel spelers moe zijn als gevolg van de Olympische Spelen dit jaar. Het toernooi dit jaar was daar een ideale voorbereiding voor de US Open en een goede indicatie om te zien welke namen we kunnen verwachten ver in de tweede week straks in New York. De avondsessies waren altijd bijzonder druk met meerdere malen een uitverkocht huis gedurende de week. Het zou mij niet verbazen als ze een paar bezoekersrecords gebroken hebben afgelopen week!

Het was heerlijk om weer terug op de trainingsbaan te zijn met onze spelers, maar het was ook heel leuk om een korte trainingssessie te doen met de dochter van Tex Swain. Hij heeft mij geholpen tot waar ik nu ben in het professionele tennis. Op onderstaande foto zie je mij met Lisa en Mats.

Dit jaar was het voor het eerst dat ik meegemaakt heb dat een toernooi VIP parkeren biedt voor de spelers en hun coaches. Ik moet zeggen dat we erg verwend zijn deze week in Cincinnati! Al met al was het een geweldig toernooi en een must voor de tennisfan. Dit is hoe een toernooi eruit moet zien en ik kijk ernaar uit om terug te komen volgend jaar!

Ik heb helaas niet de kans gehad om alle mensen in de spelers lounge en van de organisatie te bedanken, maar via deze weg wil ik hen bijzonder bedanken, jullie maken ons leven zeer gemakkelijk!

Groet Sven

De avonturen van Sven Groeneveld op de internationale tennistour zijn ook te volgen via zijn Twitter account, volg hem via: http://twitter.com/sven10s

No comments yet

Geef een reactie

