Skip to content

Vertrek uit Parijs

11 juni 2012

Het verlaten van Parijs of een Grand Slam is nooit makkelijk tenzij je vertrekt met een titel. De eerste anderhalve week (kwalificatie en eerste ronden hoofdtoernooi) was het een en al zon en warm weer. Daarna nam het slechte weer het over en zorgden de zware omstandigheden er af en toe voor dat partijen afgebroken moesten worden en de volgende dag afgemaakt moesten worden.

Ik heb afgelopen week de mogelijkheid gehad om op het Centre Court te trainen met Caroline Wozniacki. Het is een van de voordelen van mijn werk en een eer om op dit soort speciale banen te mogen trainen.

Ik was ook heel blij dat mijn ouders een dag op Roland Garros te gast waren op uitnodiging van adidas. Nu ik al zeven jaar actief ben bij adidas leek het mij fantastisch voor hen om de adidas lounge experience mee te maken. Ook mijn academie partner Roland en een zeer goede tennisvriend Max waren gasten van adidas.

Naast het werken met Anastasia en Floris (zij bleven wat langer in Parijs om zich voor te bereiden op het grasseizoen samen met mij en Mats), waren ook Maikel Scheffers en Esther Vergeer in Parijs aangekomen in de tweede week om zich voor te bereiden op hun toernooi. Extra activiteiten in de tweede week waren voor mij het langsgaan van de verschillende banen in het jeugdtoernooi, op zoek naar de toppers van de toekomst.

Op woensdag 6 juni j.l. hadden we de jaarlijkse adidas lounge party. Deze vindt plaats in de adidas lounge aan het eind van de dag wanneer alle partijen afgelopen zijn. Mats, Floris en ik waren de barmannen en we hebben vele adidas gasten van drankjes voorzien. Er zijn wel 50 flessen champagne doorheen gegaan!

Naast al het tennis heb ik ook nog wat tijd gehad in Parijs om wat cultuur te bekijken. Zo heb ik het ‘Grand Palais’ bezocht waar ik naar een expositie van daniel Buren ‘Monumenta 2012’ ben geweest. Samen met Mats en zijn vriendin Sophia.

Nu in de trein met mijn tassen gepakt en opnieuw een Frans Open achter de rug. Esther pakte de titel in het rolstoeltoernooi bij de dames, waardoor ik Parijs met een geweldig gevoel kan verlaten!

De avonturen van Sven Groeneveld op de internationale tennistour zijn ook te volgen via zijn Twitter account, volg hem via: http://twitter.com/sven10s

One Comment leave one →
  1. gracia Poot permalink
    11 juni 2012 10:50

    Leuke mail en op naar het volgende toernooi! Wij kijken erg uit naar onze vakantie! Gracia en charles

Geef een reactie

