Skip to content

Rome dag 5

18 mei 2012

De wekker ging afgelopen dinsdag om 6:30. Ik had m’n gordijnen open dus kon ik gelijk zien dat het prachtig weer was en dat de wind van de dag ervoor was gaan liggen. Om 7:15 ontbijt met Nastia en haar moeder en dan op naar de site om ons voor te bereiden op de ontmoeting met Kvitova. De tennis warming-up deden we op dezelfde baan als waar ze op moest spelen: Stadio Nicola Pietrangeli.

Om jullie een beetje een indruk te geven hoe de baan eruit ziet heb ik een korte video gemaakt. Erg indrukwekkend met alle beelden eromheen. Een van de mooiste banen die ik tot nu toe heb mogen zien op de tour.

Om 11:00 begon de wedstrijd tegen de nr 4 van de wereld. De wedstrijd werd live uitgezonden en dat is toch altijd een bijzondere happening.

Het was een zeer spannende wedstrijd waarbij er kansen waren voor beide speelsters. Nastia kreeg 15 breakpoints en maakte er 3. Kvitova kreeg er 8 en maakte er 5. Dan verlies je de wedstrijd, 5-7 4-6 was de eindscore. Een wedstrijd voor Nastia met de gemiste kansen. Toch kan ze met opgeheven hoofd de baan aflopen, want ze had goed gevochten en behaalde een zeer hoog niveau tennis. Kvitova was iets scherper op de belangrijke momenten en sloeg soms fantastische ballen.

Tijdens het de cooling down en het stretchen heb ik duidelijk gemaakt dat ze uit deze wedstrijd vooral een hoop positieve punten kan halen. Ze bewoog erg goed en ik was tevreden over haar glijwerk naar de bal toe. Natuurlijk zijn er werkpunten, maar die komen later vanzelf wel aan bod. Ik heb haar ook een compliment gemaakt voor haar harde werklust de afgelopen week en dat ze vooral door moet gaan met de gedisciplineerde routines van iedere dag.

Ik heb samen met Darren besloten om vandaag in de ochtend een ‘run’ met haar te doen en dan de rest van de dag vrij te geven. Een mooie kans om Rome eens te gaan verkennen zou ik zeggen. Ik denk dat ik ook stiekem maar even mee ga straks.

Arrividerci!

Floris

No comments yet

Geef een reactie

