Skip to content

Welkom in Miami!

27 maart 2012

Ik ben nu zo’n anderhalve week in Miami en het is verschrikkelijk druk! De wisseling van het ene toernooi naar het andere is altijd een uitdaging. De eerste dag ben je altijd al kwijt aan het reizen van de west kust naar de oost kust. Bijkomende uitdaging is de drie uur tijdsverschil die er nog bijkomt. Ik vertrok rond 12 uur ‘s middags in Palm Springs en ik kwam pas na middernacht aan in Miami.

Niet alleen het weer is anders in Miami, maar de gehele omgeving heeft een ander gevoel dan ik de laatste weken gewend was. Dat kostte even wat tijd om aan te passen. Een totaal andere organisatie, locatie, minder trainingsbanen, andere reistijden van en naar de banen, banen reserveren en het gebruik van trainingslocaties buiten het officiële park. Even aanpassen dus.

Wanneer je naar Miami komt is het vervoer met je eigen huurauto dat je kan parkeren met de VIP SE Open Parking Service. Dit is een groot voordeel dat ik toegang heb tot deze parkeerplaats want normaal gesproken is het alleen voor spelers en VIP’s.

In Indian Wells had ik mijn ouders bij me en deze keer in Miami zijn mijn goede vrienden Rodrigo Nascinmento en Yury Bettoni aanwezig. Ze zijn niet alleen goede vrienden, maar ook fantastische coaches die ik al zo’n twintig jaar ken. Het is fantastisch om goede vrienden bij je te hebben wanneer je ver van huis bent, ver van familie en bekenden. Afgelopen week zijn we een avond naar een restaurant geweest waar je kreeften kan eten op North Miami beach bij Kitchen 305. Ik at er vijf, Yury at er maar liefst elf (!) en Mats tien (!).

Dit jaar heeft het Sony Ericsson Open in Miami de faciliteiten voor coaches flink verbeterd. De coaches hebben hun eigen kleedkamer en dat is erg fijn! Het is altijd fijn om een eigen plek te hebben waar je even rustig kan relaxen en douchen. Sommige van de andere coaches hebben hun familie meegenomen en afgelopen week verstopte er een kind zich in de kluisjes! Daar moest ik wel een foto van maken. Kijk in het foto overzicht onder dit blog voor de foto!

De trainingssessies zijn altijd een uitdaging omdat we meestal maar een uur of 45 minuten hebben om voor te bereiden op het toernooi. En dan krijgen spelers meestal twee trainingssessies op een dag. Voor een wedstrijd krijgen spelers maar 30 minuten als warming up. Dit is meestal op een van de buitenbanen, maar heel soms krijgen we ook de kans om op Centre Court te trainen.

Uiteraard trainen we deze week ook weer met Caroline Wozniacki en daarbij hebben we een speciale gast, namelijk haar vriend Rory McIlroy, nummer 1 van de wereld in het Golf. Een zeer ontspannen, aardige en bescheiden jongen! Deze week in Miami werk ik met Sorana Cirstea, Ayumi Morita, Laura Robson, Anastasia Pavlyuchenkova en Caroline Wozniacki.

Afgelopen week hadden we ook wederom een adidas distributie week waar de spelers hun trainingskleding en schoenen voor het gravelseizoen krijgen voor de komende maanden. De gehele tour veranderd na Miami van hardcourt naar gravel. Het is altijd lekker om nieuwe kleding te krijgen, maar het betekent ook dat de spelers wel flexibel moeten zijn met het materiaal dat ze meenemen om straks extra kosten te vermijden op weg naar Europa!

Voorlopig zit ik nog even in Miami en ik kijk er naar uit om mijn spelers te zien spelen deze week! Kijk hieronder voor een aantal sfeerbeelden van mijn afgelopen dagen in Miami.

De avonturen van Sven Groeneveld op de internationale tennistour zijn ook te volgen via zijn Twitter account, volg hem via: http://twitter.com/sven10s

No comments yet

Geef een reactie

