Skip to content

Drukke dagen in Indian Wells

12 maart 2012

Omdat er maar twee toernooien gespeeld worden in de vier weken dat we in de States zijn, hebben we heel veel tijd om op de baan met onze adidas spelers te werken. Samen met Darren Cahill en Mats Merkel begeleiden we een groot aantal spelers. Omdat het hoofdtoernooi pas op woensdag startte en de top 16 geplaatste spelers niet speelden voor vrijdag of zaterdag (sommige zelfs pas zondag) planden sommige spelers twee trainingssessies op een dag in. Dat hield dus in dat we elke dag zo’n vier tot zes uur op de baan stonden en zo’n twaalf uur per dag op het park aanwezig waren iedere dag.

Mijn ouders vinden het erg leuk om hier te zijn en ik bespreek ze uiteraard ook in mijn blog omdat ze onderdeel zijn van mijn dagelijkse activiteiten hier in Indian Wells. Afgelopen donderdag heb ik mijn ouders afgezet bij het jaarlijkse spelersfeest waar ze als speciale gasten van Ana Ivanovic en Sorana Cirstea aanwezig waren. Helaas kon ik niet aanwezig zijn bij het feest omdat ik een diner meeting had met het adidas team in het La Quinta resort.

Ik heb ook de kans gehad om een kijkje te nemen bij een nieuwe opkomende ster, Jack Sock. Ik zag hem de eerste set winnen, maar helaas verloor hij zijn eerste ronde partij ondanks dat hij er fantastisch uitzag in zijn adidas kleding.

Het park in Indian Wells wordt ieder jaar verbeterd en vergroot het amusement voor de tennisfans op het park. Zo is er dit jaar een groot gebied vrijgemaakt voor de fans waar ze kunnen eten en drinken met grote tv schermen zodat ze hun favoriete wedstrijden kunnen kijken op een rustig plekje in de schaduw.

Helaas hebben we de afgelopen dagen al een drietal spelers verloren, maar gelukkig zijn we nog sterk vertegenwoordigd in het speelschema bij de heren en de dames. Onze focus ligt nu op Andy Murray, Jo Wilfried Tsonga en Caroline Wozniacki.

Maar ook de andere spelers zullen de komende dagen hun aandacht krijgen op de trainingsbanen. Zo zullen we Ayumi Morita gaan voorbereiden op het toernooi in Miami terwijl ze nog in Indian Wells verblijft.

Ik kijk uit naar het slot van het toernooi in Indian Wells. Hieronder een aantal sfeerfoto’s van de verschillende trainingssessies en met mijn ouders op het park.

De avonturen van Sven Groeneveld op de internationale tennistour zijn ook te volgen via zijn Twitter account, volg hem via: http://twitter.com/sven10s

One Comment leave one →
  1. gracia Poot permalink
    12 maart 2012 11:12

    Hi Sven: het ziet er allemaal heel gezellig uit, vooral fijn dat je ouders er zijn!
    Wij hebben ook wel het een en ander meegemaakt met de kids dit weekend……..was fantastisch!!
    Liefs, Gracia
    p.s.weet je dat het net lijkt of je blog geschreven wordt door Michael Haverkamp, doordat zijn naam er boven staat??

Geef een reactie

