Skip to content

Las Vegas en Indian Wells

8 maart 2012

Het was wederom een fantastische ervaring om in Las Vegas te zijn met het adidas development team. Er is weer keihard getraind in de gym van Gil Reyes, maar ook op de baan zijn we flink aan de slag geweest met Gil. In voorbereiding op Indian Wells trainden we dit jaar met drie adidas speelsters, namelijk Anastasia Pavlyuchenkova, Laura Robson en Sorana Cirstea.

Naast het vele trainen hebben we ook de mogelijkheid gehad om kennis te maken met de ‘speedcell’ van adidas en de bijbehorende miCoach technologie. We hebben heel veel lol gehad tijdens het filmen van een speciale video met verschillende fantastische oefeningen om te laten zien hoe de technologie werkt. We delen dit graag met de tennisfans over de hele wereld.

Naast de miCoach videoshoot hadden we ook CNN International op bezoek. CNN heeft een tijdje met het team opgetrokken en daarnaast interviews gehouden met Andre Agassi en Steffi Graf. Zowel Andre als Steffi besteden veel van hun waardevolle tijd met onze adidas spelers en delen graag hun deskundigheid en ervaring.

Het was niet alleen maar werk voor mij in Las Vegas, zo heb ik ook de kans gehad om een bezoek te brengen aan de beroemde Las Vegas strip. Ook ben ik naar de show ‘O’ geweest in het bekende Bellagio hotel. De show was echt magisch en zeker een aanrader mocht u eens in Vegas zijn binnenkort.

Na Las Vegas vertrok ik naar Indian Wells. De autorit van Las Vegas naar Indian Wells duurde zo’n vier en een half uur. Afgelopen zondag ben ik aangekomen, net zoals Mats.

Voordat de loting van het hoofdtoernooi plaatsvond hadden we al veel tijd op de baan doorgebracht met onze adidas spelers. Een paar spelers die wij begeleiden deze week in Indian Wells zijn bijvoorbeeld Tsonga, Wozniacki, Morita, Cirstea, Pavlyuchenkova en Robson. Helaas verloor Laura Robson haar eerste rond in de kwalificaties. Maar we zien haar weer terug in Miami.

Mijn toernooi kan dit jaar al niet meer stuk omdat mijn ouders voor de eerste keer ook aanwezig zijn in Indian Wells! Ik kijk er heel erg naar uit om ze alles te laten zien en geweldige ervaringen uit het verleden met hen te delen. Ze hebben gast accreditaties gekregen wat ze toegang geeft tot het spelersgedeelte en ze worden behandeld als echte VIP’s! Gisteren had ik de kans om samen met mijn ouders over het tennispark te lopen en naar de officiële loting te gaan in het Corana Plaza.

Vandaag is een belangrijke dag voor zowel Ayumi Morita en Sorana Cirstea. Ze staan al een tijdje goed te trainen en zijn goed voorbereid voor hun wedstrijden. Ik kijk heel erg uit naar mijn 21ste (!) jaar op de BNP Paribas Open in Indian Wells.

Hieronder in de foto gallery kunt u nog een aantal foto’s bekijken van de afgelopen trainingsweek in Las Vegas. Ik heb ook nog een tweetal foto’s erbij gedaan van 21 jaar geleden toen ik net mijn carrière gestart was en ik Monica Seles begeleidde. Op de resterende foto’s mijn ouders die over de Walk Of Fame lopen en toen ze hun accreditaties ontvingen.

De avonturen van Sven Groeneveld op de internationale tennistour zijn ook te volgen via zijn Twitter account, volg hem via: http://twitter.com/sven10s

No comments yet

Geef een reactie

