Skip to content

Maikel Scheffers wint de Australian Open 2012!

31 januari 2012

Maikel Scheffers heeft afgelopen zondag in Melbourne de Australian Open op zijn naam geschreven. In de finale was hij met 2-6, 7-6 en 6-0 te sterk voor Nicolas Peifer. Na Roland Garros is het de tweede Grand Slam titel voor de 29-jarige nummer 1 van de wereldranglijst in het enkelspel.

In de finale kwam Scheffers stroef uit de startblokken en liep telkens achter de feiten aan. De eerste set ging dan ook naar zijn Franse opponent met 2-6. Ook in de tweede set zag het er niet naar uit dat de Nederlander de titel zou gaan binnenhalen. Scheffers: “Het liep niet echt lekker. Ik kwam met 4-5 en 5-6 achter in die tweede set. Maar ik heb geen enkele keer het gevoel gehad dat ik weleens zou gaan verliezen. Misschien raar, maar zo voelde het echt.” In de tiebreak van die tweede set kende Scheffers geen problemen en won die met 7-2.

Daarna bleek het Franse verzet gebroken. Scheffers vervolgt: “Er knakte duidelijk iets bij hem. En bij mij ging het steeds beter lopen. Spannend was de derde set niet meer gelukkig, want die won ik met 6-0. En daarmee dus mijn tweede Grand Slam titel. Echt een heerlijk en geweldig moment!” Door zijn overwinning verstevigt hij bovendien zijn nummer 1 positie op de wereldranglijst.

Foto: © Richard van Loon

No comments yet

Geef een reactie

