Skip to content

Maikel Scheffers versterkt Oranje Team Spieren voor Spieren

30 september 2011

Rolstoeltennisser Maikel Scheffers heeft zich als ambassadeur verbonden aan de Stichting Spieren voor Spieren. Nederlands beste rolstoeltennisser van dit moment zal zich gaan inzetten voor de Stichting die zich inzet voor kinderen met een spierziekte. Bijzonder is dat Scheffers daarmee de enige actieve topsporter is met een handicap die verbonden is aan Spieren voor Spieren.

Maikel Scheffers is erg enthousiast over zijn toetreding tot het Oranje Team van Spieren voor Spieren. Scheffers: “Ik ben geboren met de aandoening ‘spina bifida’, beter bekend als open rug. Het is een ingewikkelde aandoening waarbij de ruggenwervels niet goed rondom het ruggenmerg sluiten. Ik heb dus geleerd om met mijn handicap om te gaan en het heeft me wel gemaakt tot de topsporter die ik nu ben. Vanuit mijn eigen ervaring kan ik overbrengen wat het betekent als je een fysieke beperking hebt. Ik zet me dan ook heel bewust en bijzonder graag in voor Spieren voor Spieren om mijn kennis en ervaring te delen daar waar het kan. Mijn ambitie is om op de Olympische Spelen van London in 2012 een gouden medaille te behalen.”

Ook Joost Wijnhoud, directeur van Spieren voor Spieren, is trots op zijn nieuwe ambassadeur: “Ik ben ontzettend trots dat ons Oranje Team is uitgebreid met Maikel Scheffers. Maikel is een zeer gedreven en ambitieuze topsporter die de absolute wereldtop heeft bereikt in het rolstoeltennis. Het is geweldig dat hij zich in wil zetten voor Spieren voor Spieren.”

No comments yet

Geef een reactie

