Skip to content

Winst in de dubbel!

31 januari 2011

Nu ik deze blog schrijf (zondag ochtend 7 uur lokale tijd) zit ik in het vliegtuig op weg naar Sydney voor het volgende toernooi. Na mijn laatste blog over mijn eerste 3 dagen in Melbourne is er weer veel gebeurd wat ik graag met jullie wil delen.

Dag 4 was de dag van de loting. Toch altijd even spannend aangezien ik op de Grand Slams nog niet geplaatst ben in de singel. Na overdag 2 uur getraind te hebben en mijn stretchprogramma te hebben gedaan, werd ik tijdens de loting later op de dag gekoppeld aan de nummer 2 van de plaatsingslijst Stefan Houdet uit Frankrijk! Een loting waar ik niet ontevreden over was, aangezien ik eind 2010 op de NEC Singel Masters nog van hem gewonnen had!

Dag 5 begon voor mij zoals elke ochtend. Ik ben nogal van het bijgeloof tijdens de toernooien, dus ook nu ging ik weer ontbijten bij de zelfde coffee corner, om de hoek bij het hotel.

“Zijn er onder mijn blog lezers eigenlijk ook mensen met bijgeloof tijdens jullie toernooien of competitie?”

Het was zelfs zo, dat ik bij binnenkomst niet hoefden te bestellen want mijn ontbijtje stond al klaar met hetzelfde als de dagen daarvoor!

Om 10 uur stond de eerste trainingssessie gepland met Esther Vergeer. En in de middag nog een met Ronald Vink. De dag heb ik afgesloten met het verzorgen van het lichaam: massage en ontspannen!

Dag 6 begon weer zoals gebruikelijk. 7 uur de wekker, 8 uur ontbijt en om 10 uur inspelen met Esther.

Eigenlijk wil ik kort zijn over deze dag! Want ik verloor mijn wedstrijd dan ook met 6-3 6-3 en was erg teleurgesteld over mijn wedstrijdniveau en het resultaat!

Later op de dag heb ik nog even 30 minuten op de baan gestaan met mijn coach Aad Zwaan om zo de dag positief af te sluiten en te focussen op de dubbel de volgende dag.

In de dubbel was ik samen met mijn partner (nummer 1 van de wereld in de singel), Shingo Kunieda uit Japan als eerste geplaatst. Dit was voor ons pas de 1e keer dat wij samen een dubbel combinatie vormden na onze winst op Roland Garros in 2009.

In de halve finale mochten wij het opnemen tegen het als 3e geplaatste koppel: Robin Ammerlaan / Stefan Olsson. Deze wedstrijd werd winnend afgesloten met 6-2 6-4! Op naar de finale!

De finale stond op vrijdag gepland als 2e wedstrijd na 15 uur, Show Court 2!

Een erg leuke bijkomstigheid is, dat als je op de show courts speelt, je de officiële handdoeken van het toernooi krijgt! De handdoeken zijn altijd erg populair onder de spelers! En zo ook heb ik mijn collectie kunnen uitbreiden.

Na mijn warming up in de ochtend waren Shingo en ik klaar voor de finale! Na Roland Garros en de US Open heb ik nu ook de Australian Open in de dubbel gewonnen!!

Nu Wimbledon nog en van de eerste missie is het cirkeltje rond. De champagne stond te wachten in de kleedkamer!

Inmiddels aangekomen in Sydney! Tot de volgende blog allemaal.

Maikel

No comments yet

Geef een reactie

