Skip to content

Australian Open – Finale dag

30 januari 2011

Om hier aan het einde van het toernooi nog te zijn is de droom van elke speler, coach, manager, ouder of tennisfan. Degene die dit al vaker mee hebben mogen maken weten precies wat ik bedoel. Het is lastig uit te leggen al kun je je voorstellen hoe het is als je begint met meer dan 500 deelnemers die hier allemaal zijn met een compleet team en je blijft aan het einde nog maar met een aantal over. Vandaag waren er nog enkele spelers en natuurlijk de 3000 supporters op het park te vinden. Allereerst werd de finale van de mixed dubbels gespeeld waarna de herenenkelspel finale begin om 19.30 uur.

Vandaag was de warmste dag (+40 graden) van mijn complete verblijf in Australië wat erg ongewoon is. De mixed dubbel finale werd door deze extreme hitte gespeeld met het dak dicht. Het was in eerste instantie ook de bedoeling de heren finale te spelen met het dak dicht maat rond een uur of zeven was de temperatuur gezakt naar onder de 30 graden waardoor er besloten werd te spelen met het dak open.

De finale was eenzijdig maar ik kan alleen maar diep respect hebben voor de prestaties van Andy Murray. Voor het tweede jaar op rij is hij in staat geweest om de finale te bereiken. Zijn tijd komt nog wel! Novak Djokovic dicteerde vandaag het spel wat hem uiteindelijk zijn tweede Australian Open titel opleverde.

Het grootste gedeelte van mijn dag voor 16.00 uur (toen we naar het park zijn gegaan) bestond uit inpakken, administratie (alle rekeningen aan het einde van de maand) en wat slapen.

Eenmaal aangekomen op het park had ik even tijd om Esther te spreken, net als haar fysieke trainer Marijn Zaal en David Hall, een ambassadeur van het ITF rolstoeltennis.

Ik kijk er naar uit om nog meer aan de slag te gaan met het Adidas Player Development Programm en eenmaal terug in Nederland zal ik uiteraard weer tijd besteden aan mijn Tennis Center in Amsterdam.

Morgenochtend zal ik eerst met Esther in de ochtendshow van ABC Melbourne verschijnen, daarna zal ik nog wat spullen pakken en zal ik rond 19.00 uur via Singapore en Dubai terug vliegen naar Amsterdam.

Zodra ik weer thuis ben zal ik wat dagen vrij nemen en de batterij opladen met een heel speciaal iemand.

Hartelijk dank voor het lezen van mijn blog en de interesse. Ik kijk er erg naar uit om mijn belevenissen weer snel met jullie te delen!

Sven.

2 reacties leave one →
  1. Stijn Matla permalink
    31 januari 2011 15:06

    Ik hoop dat u nog meer gaat schrijven

Geef een reactie

