Skip to content

Australian Open – Dag 11

27 januari 2011

Het is nu 22.15 uur en ik zit eindelijk om van een diner te genieten. Tijdens dit diner heb ik ook nog eens het plezier om te kunnen genieten van de wedstrijd tussen Roger Federer en Novak Djokovic die op het grote scherm op ‘Federation Square te zien is’.

Degene die mijn blog de afgelopen tijd hebben gevolgd begrijpen dat het toch wel lastig is om te schrijven na het verlies van Caroline Wozniacki en haar eerste halve finale op de Australian Open, die ze verloor van Li Na uit China. Caroline had in de tweede set zelfs een matchpoint

Toch wil ik mijn respect en felicitaties uitbrengen naar Li Na die de eerste Chinese vrouw ooit is die een Grand Slam finale heeft behaalt.

De dag begon aanvankelijk heel goed met de warming up van van Esther Vergeer op baan 2. Esther speelde haar wedstrijd om 11.00 uur tegen Jiske Griffioen. Terwijl de wedstrijd van Esther begon, stond de warming up van Caroline om 11.00 op de planning.

Direct na de warming up van Caroline ben ik naar de baan gegaan waar Esther haar wedstrijd speelde. Ik kwam er in op een stand van 5-2 in de eerste zet en zag hoe ze uiteindelijk won met 6-2 6-2. Esther moest ook nog spelen in de dubbel maar die zou tegelijkertijd zijn met de wedstrijd van Caroline waardoor ik daar niet bij kon zijn. Esther heeft die wedstrijd overig gewonnen met Sharon Walraven, de speelster die ze gisteren uitschakelde in het enkelspel.

Onze (Mats en mijn) dag eindigde met een eigen work out om even stoom af te blazen en de batterij opnieuw op te laden.

Nu genieten we van heerlijke sushi en kijken we dus tennis. Morgen speelt Maria Kirilenko de finale in het damesdubbel om 15.00 uur en Esther speelt de derde  wedstrijd na 15.00 uur.

Er is dus weer genoeg om naar uit te kijken. Zeker ook omdat we uitgenodigd zijn voor de wedstrijd van Andy Murray tegen David Ferrer.

Fijne dag gewenst en tot later! Sven

No comments yet

Geef een reactie

