Skip to content

Australian Open – Dag 10

26 januari 2011

De Dag voor de grote storm!!! We genoten gisteravond laat van een diner in een restaurant genaamd ‘Taxi’.

Vandaag is het rolstoeltoernooi begonnen, maar voordat ik verder ga wil ik eerst Maria Kirilenko, die ook deel uitmaakt van ons team, feliciteren met haar finaleplaats in het dubbelspel. Ze won ook haar gemengd dubbelwedstrijd waar ze nu in de halve finale staat.

Esther had haar warming-up vandaag op baan 4 van 10.00 tot 10.30 uur. Haar wedstrijd stond gepland als tweede na 11.00 uur. Om 10.30 uur kreeg ik een sms van Mats dat Caroline Wozniacki liever om 10.30 uur trainde dan om 11.00 uur op haar vrije dag.

We hebben opnieuw binnen getraind om haar, tijdens haar vrije dag, gefocused te houden zonder dat ze haar energie verspeeld. Vandaag was een korte training, gewoon om het lichaam even op te warmen en aan de timing te werken, na haar 2,5 uur durende wedstrijd van gisteren.

Na deze training was het voor Esther de tijd om de baan op te gaan. Ze voelde zich goed en was tevreden over haar wedstrijd. En dat gebeurt niet vaak. Ze versloeg haar dubbelpartner Sharon Walraven met 6-0 6-0. Tijdens de wedstrijd kwam John Newcombe ook nog even kijken.

Na de wedstrijd heb ik even gelunched om daarna bij een van onze getalenteerde jeugdspeelsters te kijken. Zij wordt gecoached door Martin Sinner (een voormalig prof uit Duitsland) en heeft al aan twee van onze ‘camps’ meegedaan.  Ze maakt veel indruk en versloeg Lauren Davis met 6-0 6-3. Haar naam is Genie Bouchard, hou haar in de gaten!

Later die dag heb ik samen met Mats een personal work-out gedaan in de players gym. We vonden eindelijk wat tijd voor onszelf, want onze gezondheid is belangrijk om onze spelers goed van dienst te kunnen zijn! Dat is soms best wel eens lastig, want we kunnen niet altijd doen wwat we willen. Daarin moeten we keuzes maken en prioriteiten stellen!

Bij vertrek van de club hebben we het schema voor de volgende dag bepaald. Esther Vegeer speelt als eerste, direct om 11.00 (warming-up om 09.30 op baan 2). Caroline Wozniacki zal om 11.00 opwarmen voor haar halve finalewedstrijd, die niet voor 13.30 gespeeld zal worden op centre court!

Vanavond hebben we nog leuk gekletst met mijn grote broer Peter Lundgren, de coach van Stanislas Wawrinka, die vandaag zal vertrekken.

Op dit moment zit ik op het Federation Square en kijk ik naar het Australia Day concert en vuurwerk!

Morgen de dag van de waarheid! Ik kijk uit naar de nieuwe uitdaging!

Tot morgen! Sven

No comments yet

Geef een reactie

