Skip to content

Australian Open – Dag 9

25 januari 2011

Zal ik de lange of de korte versie doen?! Ik kies vandaag maar voor de korte versie, omdat ik toch wel begin te voelen dat ik sinds ik hier op 3 januari ben aangekomen non stop aan het werk ben geweest.

Soms moet je slim zijn, een beetje aan jezelf denken, en proberen wat extra rust te pakken.

Gisteravond hebben we een geweldig diner gehad met Caroline Wozniacki en haar ouders. Na het diner zijn Mats en ik terug gelopen naar het hotel. Terwijl we terug liepen hadden we het bijzonder mooie uitzicht op de Skyline van de stad.

Ik arriveerde vanmorgen op het park om te gaan trainen met Esther Vergeer maar bij aankomst bleek dat mij accreditatie was verlopen. Mijn accreditatie stond als coach van Sorana Cirstea. Omdat zij al enige tijd uit het toernooi ligt had ik dus geen recht meer om toegang te krijgen op deze accreditatie!

Hoewel ik natuurlijk nog steeds met meer dan genoeg spelers werk die deelnemen aan het toernooi heb je als coach niets te zeggen zolang de accreditatie niet juist is.

Ook al zie ik dit toernooi als mijn meest succesvolle toernooi heb je als coach nog steeds geen status of rechten zonder een coaching accreditatie. Om aan te geven waarom dit voor mij het meest succesvolle toernooi is als coach hier een kleine opsomming van de resultaten:

1) Monica Seles: winnares 1992

2) Aranxta Sanchez Vicario: Finale 1994

3) Mary Pierce: Winnares 1995

4) Mary Pierce: Finale 1997

5) Nathalie Dechy: Halve finale 2005

6) Ana Ivanovic: Finale 2007

Waarschijnlijk is de tennissport de enige sport waar je met bovenstaande resultaten nog steeds geen recht hebt als coach zonder de juiste accreditatie. Geloof me ik werk er hard aan dit te veranderen!

Gelukkig kon de moeder van Caroline me weer helpen aan een nieuwe accreditatie en kon ik eindelijk beginnen met mijn werk!

Het schema zag er als volgt uit:

10.00 tot 11.00 uur:  Esther Vergeer

11.00 uur: Samen met Caroline’s vader Peter scouten bij de kwartfinale die ging tussen Na Li en Andrea Petkovic

12.30 uur: Warming Up met Caroline

14.00 uur: Training met Eshter Vergeer

15.10: Start van Caroline’s wedstrijd

17.15: Einde wedstrijd Caroline (die ze met winst afsloot!)

17.30 uur: Mijn eigen work out om de adrenaline van de wedstrijd kwijt te kunnen

19.00 uur: In de lounge van het Hyatt (hotel) hebben we een lekker glas champagne gedronken voor een kleine viering van het behalen van de halve finale. Verder aan dit blog geschreven een afgesproken met Claus Martin.

Na dit alles tijd om te relaxen en de avondwedstrijd van Berdych tegen Djokovic bekijken.

Morgen zal het rolstoeltoernooi ook van start gaan en speelt Esther haar eerste wedstrijd. Om Esther Vergeer nog beter te volgen tijdens de Australian Open, check: http://www.youtube.com/user/EstherVergeer

 

 

 

 

2 reacties leave one →
  1. Gracia Poot permalink
    25 januari 2011 15:01

    Je mag weer binnen komen….We waren wel even bezorgd dat je eerder naar NL moest komen! gefeliciteerd!x

  2. Anke Sophie permalink
    25 januari 2011 18:12

    Super wedstrijd van Caroline, héél spannend. Was heerlijk om naar te kijken.

Geef een reactie

