Skip to content

Australian Open

24 januari 2011

Het is tijd om weer eens een blog te schrijven en jullie mee te laten genieten van mijn belevenissen op de tennis tour.

Mijn eerste toernooi van het jaar is gelijk een hele belangrijke, de Australian Open! Afgelopen weken heb ik erg veel trainingsuren gemaakt (zo’n 4 uur per dag) en aan fysieke training gedaan om mijzelf optimaal voor te breiden op dit eerste belangrijke evenement.

Sinds 3 dagen ben ik nu in Melbourne. Vrijdagochtend om 9.00 uur landde ik na 2 dagen onderweg te zijn geweest. Bij aankomst stond mijn vervoer al keurig te wachten op de gebruikelijke plaats. Eenmaal aangekomen in het hotel, mijn spullen uitgepakt en heb ik een dutje gedaan. Ben ik samen met Esther Vergeer, haar coach Sven Groeneveld en mijn coach Aad Zwaan naar het trainingspark Scoth College gegaan om daar te trainen.

De Australian Open heeft meerdere banen/parken in Melbourne beschikbaar om alle spelers te kunnen voorzien van de nodige trainings uren. Vooral de eerste week is het heel erg druk met spelers, vandaar dat er uitgeweken kan worden naar meerdere locaties.

Maar ondanks de zware lange reis, de jetlag en het klimaat was ik tevreden met mijn eerste uurtje tennis in Down Under.

Na een redelijke goede eerste nacht heb ik de volgende dag 2 uur getraind en de gebruikelijke zaken kunnen regelen waaronder mijn accreditatie om Melbourne Park op te mogen.

Dag 3 begon lekker vroeg met een ontbijtje buiten het hotel rond 8u. Ik vind het altijd heerlijk om hier vroeg in de ochtend even te genieten van de stad! Van 10.00 uur tot 12.00 uur getraind. In de middag mijn rust gepakt en in de gym fysiek gewerkt.

Nog 2 dagen te gaan en dan gaat het beginnen! Morgen de loting!

Ook kunnen jullie mij via twitter volgen: twitter.com/MaikelScheffers

Tot de volgende blog allemaal.

3 reacties leave one →
  1. Jan Frijters permalink
    24 januari 2011 12:32

    Hoi Maikel. veel succes toegewenst !!
    Ik zag dat je Woensdag moet spelen tegen de Fransman Houdet.
    Is hij bekend voor jou ?
    Maikel zou jij eens aan Sven willen vragen met welke snaren set-up Caroline in haar Yonex speelt ?
    Doe Sven en Mats de groeten van de tennismaten uit Dorst en zeg hem dat we hun weer hopen te treffen in Parijs.
    Maikel veel groeten uit Dorst.

    Jan Frijters…

  2. Jan Frijters permalink
    31 januari 2011 10:01

    Hoi Maikel.

    Proficiat met jullie overwinning !!!

    Groeten Jan

Trackbacks

  1. Tweets die vermelden Australian Open « TennisDirect Blog -- Topsy.com

Geef een reactie

