Skip to content

Australian Open – Dag 8

24 januari 2011

Je zou denken dat het steeds iets rustiger voor ons zou worden naarmate het toernooi vordert maar wij zijn echt erg goed in het druk blijven!

Vandaag heb ik voor het eerst in mijn (volledige) carrière het transport naar het park gemist. Zou makkelijk zijn iemand anders de schuld te geven maar het was helaas mijn eigen verantwoordelijkheid. Mats was zoals altijd wel op tijd maar kon de bus niet tegen houden totdat ik er was. De chauffeur was volgens Mats in een niet al te beste stemming!

Uiteindelijk is er via transport een nieuwe auto gekomen om mij op te halen waardoor ik alsnog ruim op tijd op het park was. We hadden zelfs nog even tijd om een overheerlijke espresso te drinken.

Vandaag had Caroline Wozniacki van 10.00 tot 11.30 uur een rustige sessie met Mats op een indoorbaan. De sessie was afgesloten voor de pers zodat ze zich volledig kon focussen zonder enige afleiding.

Zoals eerder gezegd heeft Caroline de pers op een nieuwe manier benadert waar ze nog even verder mee is gegaan. Op de vraag waarom ze een enkelbandage draagt vertelde ze de pers dat ze tijdens haar verblijf hier in Australië aangevallen is door een kangoeroe die haar in haar enkel heeft gebeten.

Sommige mensen van de pers trapten er in. Toen duidelijk werd dat dit natuurlijk een verzonnen verhaal was had ze de lachers op haar hand en kreeg ze plastic kangoeroe. Het verhaal was niet alleen bij de pers aangekomen. Tijdens een training die ik had met Esther Vergeer kwam er een fan van Caroline ook met een kangoeroe naar mij toe en vroeg mij of ik die aan Caroline wilde geven. Wat ik uiteraard met plezier heb gedaan!


Vandaag zijn we wederom ook weer gaan scouten en hebben we gekeken naar junioren die al bij Adidas onder contract staan. Meer hierover later deze week.

Hierna stond er weer een training met Esther op het programma. Voor de training had ze wederom een interview. Er is erg veel interesse voor het rolstoeltennis her in Australië!

Hierna had Maria Kirilenko haar warming up voor de dubbels. Het is altijd fijn om met haar te werken, zeker ook omdat ze zo’n gevoel voor humor heeft. Ze vertelde me dat ze nu ook een stuk relaxter is. Ze moest in het enkelspel de kwartfinale van vorig jaar verdedigen waardoor ze behoorlijk veel druk voelde. Nu ze de dubbels en de mix speelt voelt ze zich een stuk beter. Het zou me dan ook niet verbazen als ze hier heel ver in zal komen.

Op het moment dat ik de baan verliet kwam het schema uit van morgen. Hierop zijn we gelijk de planning van morgen gaan maken met de voorbereiding van Caroline op haar kwartfinale tegen Schiavone.

Ook zal vanavond het schema van het rolstoeltennis toernooi bekend worden.

Op het moment dat ik dit typ loop ik samen met Mats richting restaurant Nobu waar we zullen dineren met Caroline en haar ouders. Het is pas 18.00 uur dus eindelijk tijd voor goed eten en wat ‘quality time’ met elkaar.

Tot morgen! Sven.





No comments yet

Geef een reactie

