Skip to content

Melbourne 2011 – wedstrijd dag 2

18 januari 2011

Vandaag was een dag van het plannen van herstellen, team work en support. Alles berust op vertrouwen in ons team wat groot is.

Op het schema stonden drie wedstrijden en één trainingssessie. We begonnen de dag om 9.45 uur met een warming up van 30 minuten met Ayumi Morita, om 10.15 uur een warming up met Maria Kirilenko en om 11.00 uur een trainingssessie met Caroline Wozniacki. Dit om er voor te zorgen dat ze voor de lunch weer van het park af kon zijn voor haar rust. Om 12.00 uur hadden we vervolgens nog een warming up staan van een half uur, dit maal met Sorana Cirstea.

Na Sorana’s warming up kwam ik toevallig Esther Vergeer tegen bij het grote scherm. Ze had een training gepland staan om 16.00 uur maar ik moest haar helaas vertellen dat ik dat niet ging redden vandaag met 3 spelers op het programma. Ik dacht nog even tijd te hebben voor een lunch maar Maria moest om 13.00 uur de baan op!

Vanaf het moment dat Maria de baan op ging heb ik het coachen deze dag steeds samen gedaan met Mats zodat we alle meiden dezelfde support konden geven.

Om een lang verhaal kort te maken; Maria won in een zware wedstrijd met 8-6 in de derde set in meer dan drie uur. Ayumi won haar wedstrijd, net als Sorana, in twee sets. Had was dus top voor mij om alle drie de meiden door te zien gaan naar de tweede ronde.

Het is inmiddels 18.00 uur en ben non stop bezig geweest. Naast de nazorg van de spelers (bijvoorbeeld met Maria in de gym) en het schrijven van dit blog heb ik naast mijn nieuwe favoriet, pijnboompitjes, niet meer als een banaan en een peer kunnen eten. Gelukkig was er meer dan genoeg water en is het weer nog niet al te heet waardoor het vol te houden was.


Het is nu tijd om terug te gaan naar het hotel waar ik zelf even de gym zal opzoeken waarna het tijd is voor wat ‘Sven tijd’ om deze sterke dag rustig te analyseren.

O ja. Het schema voor morgen is wederom druk dus we beginnen weer van voor af aan met het plannen en communiceren met alle spellers, coaches en ouders.

Tot morgen! Sven.





One Comment leave one →
  1. 18 januari 2011 09:42

    Sven, pijnboompitten, banaan en peer zijn prima voedingsmiddelen, maar het is wat weinig om op te leven…. Hopelijk krijgen de tennissters 6 eetmomenten per dag en drinken ze voldoende water😉

    Groeten en succes!

    Jack van Dijk
    Orthomoleculair topsportconsultant

Geef een reactie

