Skip to content

Melbourne 2011 – Dag 4

15 januari 2011

Op dit moment is het een beetje stilte voor de storm. De echte storm! De dagen van nu zitten vol met meetings, clinics en trainingen.

Gisteren eindigde mijn dag met roomservice en heb ik een lekker warm bad genomen om de batterij weer een beetje op te laden na zo 12 uur lang tennisbaan.

Vandaag was het schema hetzelfde als gisteren met gelukkig een langere break erin. Het mooie van de break was dat ik toen kon afspreken om Roger ‘the king’ Federer even te zien. Op weg naar Australië heb ik in Dubai oud en nieuw en 1 januari gevierd waar ik uiteindelijk ook bij de wedstrijd van Federer tegen Nadal kon zijn.

Bij het wisselen van trainingsbaan vandaag kwam ik langs de presentaties van de trofeeën van dit jaar’s Australian Open. Ik kon het niet laten ook even een foto te maken voor het archief!

Zoals ik eerder al liet weten hebben we op dit moment twee spelers die elk twee trainingsessies per dag doen van een uur. Dat houdt in dat wij in totaal dus acht uur per dag in de volle zon op de baan staan. Dat vergt behoorlijk wat energie! Ik probeer me zo goed mogelijk te verzorgen, zeker met nog veel warme dagen die er aan zitten te komen.

Vanavond heb ik een afspraak met mijn goede vriend Peter Lundgren waarmee we ons jaarlijkse ritueel, richting zee om te luisteren naar een man genaamd Phil Parra, te doen. Dat zijn de kleine dingen die het voor ons makkelijker maken om zo lang weg te zijn van de mensen van wie je houdt.

Vandaag zal het complete schema van maandag bekend worden. Wel is er al bekend dat maandag de ‘bovenkant’ van het damesschema en de ‘onderkant’ van het herenschema zal spelen.

Zet de tijd goed zodat je niet hoeft te missen, want voor je het weet is het maandag!!!

Tot morgen. Sven.

No comments yet

Geef een reactie

