Skip to content

Verslag vanuit Sydney – Dag 7

10 januari 2011

Vandaag begon mijn dag om 7.30 uur met een stuk hardlopen. Toen ik aankwam in de gym was Miss Sunshine (ofwel Caroline Wozniacki) alleen en volledig gefocust alweer aan het hardlopen op de loopband. Deze toewijding en discipline hebben haar naar de nummer 1 op de wereldranglijst gebracht!

Het is voor mij fantastisch om met dit soort grote kampioenen te werken. Ook ik moest aan de slag dus nadat ik wat inspirerende muziek op mijn I-pod had aangezet ben ik begonnen aan mijn dagelijks half uur hardlopen.

Om 9.00 uur arriveerde ik op het park. Daar heb ik eerst mijn was gebracht bij Jeff. Deze man verzorgt deze service al 14 (!!) jaar op dit toernooi.

Samen met Mats had ik om 9.30 uur een warming up gepland voor Maria Kirilenko die vervolgens om 11.00 uur haar wedstrijd moest spelen. Daarna van 10.00 tot 11.00 een uur met Caroline Wozniacki.

Het zou dus een ochtend worden van baan naar baan. Maria verloor haar wedstrijd helaas in 2 sets van Cibulkova. Maria was nog steeds behoorlijk moe van haar reis vanuit Hong Kong waardoor zij haar beste spel helaas niet kon tonen. Tegen de tijd dat deze wedstrijd was afgelopen was ik nog op tijd voor de 2e sessie met Caroline van 13.00 tot 14.00 uur.

Tijdens de daar op volgende lunch heb ik afgesproken met Sorana en samen met haar bekeken of ze wel of niet zou spelen als ze als ‘lucky loser’ het hoofdtoernooi in kan gaan, omdat ze nog steeds veel last heeft van haar buik. Deze blessure heeft ze helaas al sinds het begin van het jaar. We hebben gewacht tot 15.00 uur maar helaas voor Sorana zijn alle speelsters zonder problemen een het hoofdtoernooi begonnen.

Later vandaag zullen Mats en ik een wandeling gaan maken over de o zo mooie en bekende brug hier in Sydney voor de mooie Skyline. Laten we eens zien wat de horizon ons beidt voor 2011!!

Ik kijk nu al uit naar morgen als Caroline Wozniacki haar eerste wedstrijd zal spelen. Hopelijk zet zij het verlies van Maria van vandaag recht!

Tot morgen! Sven

One Comment leave one →
  1. 12 januari 2011 15:05

    Dag Sven,

    Ik vroeg mij af, bij het lezen van jouw blog, inzake de vermoeidheid bij Maria Kirilenko (“ze was nog steeds behoorlijk moe van haar reis vanuit Hong Kong waardoor zij haar beste spel helaas niet kon tonen”) of jullie wel een goed protocol hebben voor jullie toptennissers bij langdurige reizen en jetlags….
    Zelf ben ik, als orthomoleculair topsportconsultant, met mijn begeleiding van topsporters daar altijd alert op.

    Groeten en succes in Australia!

    Jack van Dijk
    Orthomoleculair topsportconsultant

Geef een reactie

