Skip to content

Verslag vanuit Sydney – Dag 6

9 januari 2011

Vandaag begon mijn dag om 7.30 uur met een ontbijt. Terwijl ik aan mijn o zo geliefde kopje espresso zat ontving ik via Skype een telefoontje op mijn nieuwe I-Phone 4. Ik werd gebeld door Stacey en Katey Boualev, twee meiden uit California die op dit moment in Amsterdam aan het trainen zijn met John van Lottum op ons nieuwe tenniscentrum in Amsterdam.

Voor we de dag konden beginnen moesten we eerst de banen schoonmaken vanwege wat regen in de ochtend. Het weer knapte op en om 11.00 uur kon de eerste wedstrijd van start. Helaas kon Sorana het spel en resultaat van de afgelopen twee wedstrijden niet herhalen en verloor helaas met 4-6 2-6 in de laatste ronde van de kwalificaties.

Om hierbij een kleine kanttekening te plaatsen: Sorana kampte met buikproblemen en startte hierdoor zelfs met drie dubbele fouten in haar eerste service game. Als je verder kijkt naar de statistieken waren die ook niet erg goed vandaag. Het is niet per definitie erg als je geen 50% van je eerste services slaat zolang je het percentages maar hoog houdt als je die services wel slaat. Als je vandaag neemt: In de eerste set sloeg ze een percentage van 35% waarvan er ze maar 44% van de uiteindelijke punten won. In de tweede set was het eerste service percentage wederom 35% maar met een veel hoger winstpercentage, namelijk 88%! Helaas kwam dit te laat om de wedstrijd om te keren en was haar tegenstander daarvoor vandaag te sterk.

Vandaag was het plaatje ‘op de baan’ voor mij dus iets minder maar er is genoeg om naar toe te werken en naar uit te kijken. Sorana staat nog wel als ‘lucky loser’ op de lijst dus mocht er een speler zijn die zich terug trekt uit het toernooi zal Sorana alsnog plaats nemen in het deelnemersveld tijdens het hoofdtoernooi.

Later vandaag zijn mijn drie favoriete ‘tennis blonds’ aangekomen, namelijk Maria Kirilenko, Caroline Wozniacki en Mats Merkel!  We sluiten de dag af met een uur training met beide dames. Beide hadden een lichte jet lag aangezien ze pas om een uur aan waren gekomen vanuit Hong Kong dus het laat maar weer eens zien hoe professioneel en toegewijd ze allebei zijn door te gelijk te gaan trainen.

Naast deze training heeft Caroline nog een ‘All Excess” uur. Dat is alleen voor de geplaatste top en is bedoeld voor de pers. Nadat dit volbracht is hebben de dames uiteindelijk ook nog de zogeheten ‘player welcome party’ in het hotel.

Voor mij is het nu vast tijd om terug te gaan naar mijn hotel. (Het was tenslotte weer eens een dag van 12 uur lang tennis!!

Tot morgen! Sven.

No comments yet

Geef een reactie

