Skip to content

Verslag vanuit Sydney – Dag 2

5 januari 2011

Vandaag was mijn eerste dag om op pad te gaan. Op de planning stond allereerst een ontmoeting met Brian Coopey van IMG. Ik ontmoette Brain voor het eerst in 1995 nadat ik met Marry Pierce de Australian Open won. Hij steunde Pierce in de nasleep van deze finale.

We ontmoette elkaar op het Sydney Olympic Park (homebush) waar in 2000 de Olympische Spelen zijn gehouden. De reden om het toernooi hier te houden was vanwege “White City”, een van de oudere, traditionelere club van Sydney met erg veel vertrouwen van en voor de spellers en het publiek.

The spelers lounge is klaar en de banen worden gereed gemaakt voor gebruik.
Het park zorgt voor een goed gevoel voor de spelers ter voorbereiding op het grote podium van Melbourne. Het ovale stadion hier zorgt ervoor dat het publiek een perfect zicht heeft vanuit iedere hoek.

Op elk toernooi krijgen wij als coaches accreditatie zodat we overal naar binnen kunnen. Ik zelf wil de accreditatie altijd het liefst één dag voordat ik aan het werk ga zodat ik direct naar de trainingsdesk kan gaan om banen te reserveren.
Hier ontmoette ik vandaag Buzz. Buzz boekt alle trainingsbanen al zolang ik hem voor het eerst ontmoette in “White City”.

Het is voor mij heel erg leuk om over de hele wereld ‘oude’ gezichten tegen komen wat toch steeds een beetje voelt als thuis komen, zeker hier in Australië!
Voor degene die hier nog nooit geweest zijn: Je weet niet wat je mist!!

Tot morgen, Sven.

No comments yet

Geef een reactie

