Skip to content

Nieuw seizoen

30 november 2010

Het nieuwe seizoen is weer gestart, heb een goede periode van trainen achter de rug en klaar om de winter in te gaan. Hier heb ik echt zin in, hardcourt is namelijk wel mijn favourite ondergrond. Daar kan ik snel spelen en heeft mijn tegenstander minder tijd om te reageren.

Tijdens de training merk ik dat ik steeds meer vertrouwen krijg in mijn backhand en service. Hier hebben we, JB Blanc en Martijn Belgraver, hard aan gewerkt. Ik denk zelfs dat mijn backhand nu beter is dan mijn forehand, tenminste ik heb er meer vertrouwen mee.

School is ook weer een paar maanden bezig en heb het erg naar mijn zin in Rotterdam op het Thorbecke College. Ik heb een eigen mentor, Rik van de Donk, die me gelukkig een beetje (veel) helpt. Soms vind ik het nog moeilijk om me er toe te zetten mijn huiswerk te maken als ik heb getraind, maar krijg het steeds beter voor elkaar dit te combineren.

Ik slaap de komende maanden 2 nachten per week in Den-Haag bij JB. We trainen dan hard, maar gaan ook weleens samen de stad in om een hapje te eten of spelen op de playstation wedstrijden tegen elkaar. We spreken samen bijna altijd in het Engels. Hij komt uit Frankrijk, soms spreekt hij Frans tegen me (als ik Frans huiswerk heb) en ik Nederlands, want dat wil hij graag leren.

Ik heb de eerste twee toernooien achter de rug, het winterjeugdcircuit. Hieraan doen de beste van Nederland mee tot 14 jaar. Ik stond 1ste geplaatst. Meestal vind ik het niet erg om geplaatst te zijn, maar deze keer was ik best een beetje gespannen. Ik wil namelijk laten zien wat ik kan en wat ik waard ben.
Gelukkig was ik die spanning snel kwijt, eigenlijk al na de eerste 2 games in de eerste wedstrijd van het WJC.
Ik speelde tegen Melvin de Wit en won met 6-0/6-2, daarna heb ik in de komende 7 wedstijden geen set verloren en het WJC dus overtuigend gewonnen. Dat geeft wel een lekker gevoel voor de komende toernooien.

Volgende maand ga ik naar Engeland om een internationaal toernooi te spelen, ik heb er zin in en als ik mijn niveau kan vasthouden ga ik er met veel vertrouwen naar toe.

Tot de volgende keer,
Tim

No comments yet

Geef een reactie

