Skip to content

US Open 2010

10 september 2010

Sinds 2 dagen ben ik op de Us Open in New York. En ik moet zeggen het is weer indrukwekkend! De eerste dag stond voornamelijk in het teken van het een en ander regelen. De trainingsbaan, accreditatie en de guestpasses. In de middag heb ik samen met Ronald Vink 1,5u kunnen trainen, officieel mag iedereen maar 45min trainen, maar wij hadden geluk. Daarna even bij gekletst met Sven Groeneveld en Chris Vermeeren.

Maikel

Om 16,00u verzamelde ik samen met de andere spelers en coaches om met 20! Us Open auto’s naar restaurant Carmins (een beroemd Italiaans restaurant) tegaan. Erg lekker gegeten en zeker voor herhaling vatbaar! Om 19u werden wij verwacht op Broadway, Daar werden wij met zijn allen verrast met de musical Billy Elliot! Hier heb ik echt maar een woord voor SUPER! Wat kan dat jongetje zingen en dansen zeg. Om 10u terug in het hotel en snel het bedje opzoeken.

Dag 2 begon om 8u met een ontbijtje. Om 9u stond mijn auto klaar en ben ik samen met mijn coach Aad Zwaan naar het park gegaan waar ik samen met Esther Vergeer en haar coach Sven Groeneveld om 10:45u een trainings sessie had gepland.

Maikel en Esther

Ondanks de harde wind was ik tevreden en kon ik met een goed gevoel van de baan af. Na de lunch even gerust te hebben ben ik samen met mijn dubbel maatje Ronald Vink om half 3 gaan trainen! Ook nu voelde het weer goed aan! Aansluitend was de loting. Ik ben als 2e geplaatst! Maar eigenlijk zegt dit niet heel veel met de complete top 8 aanwezig! In de 1e ronde ben ik dan ook gekoppeld aan de nummer 5 Steffan Olsson uit Zweden. Ronald vink is gekoppeld aan de nummer 1 Shingo Kunieda en Robin Ammerlaan speelt zijn 1e ronde tegen nummer 7 Nicolas Peifer.

Ik heb er al zin in! Mochten jullie het leuk vinden en twitter hebben dan ben ik ook daar te volgen: http://twitter.com/maikelscheffers

No comments yet

Geef een reactie

