Skip to content

Toernooiverloop

22 juli 2010

Eerste weken van mijn toernooien zitten er op en ik kijk met gemende gevoelens terug. Heb het namelijk soms redelijk tot heel goed gedaan, maar  ook momenten het niet goed gedaan. Gelukkig is het voor mij wel duidelijk waar het aan ligt en krijg dat van mijn trainers van Intime Tennisschool ook vaak terug te horen. Het is mentaal waar ik sterker moet worden, ik moet meer vechten en wedstrijden om kunnen zetten door tactisch ander spel. Een aantal wedstrijden had ik moeten winnen en stond ik voor, maar doordat ik dan een paar punten verlies, ga ik minder scherp op de baan staan en laat dan de wedstrijd uit mijn hand glippen. Voor mij best een moeilijk punt om aan te werken en ik ga  wel vooruit, maar ook al weet je in je hoofd dat het anders moet, is het lastig om dit steeds vol te houden.

Positief is wel, dat ik weet dat ik van heel veel jongens uit de top 50 van Europa kan winnen, ondanks dat ze een jaar ouder zijn, nu nog laten zien in resultaten.

Week 26 (waar ik eerst op de Ordina zou spelen) heb ik de Subotica Open in Servie gespeeld en de 2de ronde gehaald. Gewonnen van een Servier, Miljan Vasiljevic en de wedstrijd tegen een Rus, Theodor Dejarovski uit mijn handen laten glippen 6-2/3-6/3-6.

In de dubbel heb ik samen met Bas Louwers de 2de ronde gehaald.

Week 27 ben ik met de KNLTB naar de Summer Cup geweest in Frankrijk. Samen met Jeroen Zouteriks en Bas Louwers. Pittig weekje. We zijn 5de geworden van de 8 teams. Het was behoorlijk sterk. Wat wedstrijden kunnen winnen en ook een paar behoorlijk op mijn broek gekregen. Maar een weekje met coach en spelers op pas is altijd heel leerzaam. Ik merk wel, dat ik steeds meer ervaring opdoe en het niet nieuw meer voor me is om op dit soort toernooien te komen.

Week 28 een internationaal toernooi in Meppel gespeeld. Hier heb ik een groot aantal wedstrijden kunnen laten zien wat ik waard ben. Eerst van een Duitser, Julius Becker gewonnen met 6-3/6-0 en vervolgens van 3 nederlandse jongens gewonnen, Tom van der Minnen, Koen Wiggemans en Ziggy Jansen. Mocht toen de halve gaan spelen tegen Tim Arp. Hier komt dat stukje mentale terug. Stond met 6-2 en 4-2 voor en had hem eigenlijk al binnen. Maar door een paar onnodige fouten wist Tim Arp zich heel knap terug te vechten en vocht ik steeds minder. Achteraf niet slim en dus verloor ik de wedstrijd met 6-2 in de derde set.

Week 29 Windmill Cup in Friesland gespeeld, dit is een onwijs sterk toernooi. Ik ging er naar toe om minstens 1 of 2 rondes te winnen. Helaas heb ik dat niet waar kunnen maken en verloor ik de eerste ronde, na weer voor te hebben gestaan van een Italiaan.

Week 30 ben ik afgereisd met de KNLTB en mijn eigen trainster Noelle van Lottum naar de Europese Kampioenschappen t/m 14 jr. Wat een gave beleving zeg. Super mooi hotel en heel veel tennisbanen op een waanzinnig mooi park. Hier kom je de nummer 1 t/m 80 allemaal tegen. Zij zijn, op een enkeling na, allemaal een jaar ouder als ik ben. Ik trof in de eerste ronde een Griek en kreeg in de derde set van de tie-break een matchpoint. Balen dat ik hem niet kon benutten. Mag eigenlijk wel zeggen HEEL erg balen. Had anders eens tegen de Nr 1 van Europa mogen spelen. Wel op een onwijs mooi complex gezeten, super mooi hotel pal aan de tennisbanen. Allemaal gaaf om mee te maken, maar eerlijk is eerlijk……ik ga om te winnen! Volgend jaar mag ik er weer naartoe, met een leerzaam jaar achter me!

Gelukkig is mijn doel nog steeds haalbaar en kom ik volgend jaar de top 20 binnen van Europa. Op naar de top 10!

No comments yet

Geef een reactie

