Skip to content

Toernooi Slowakije

17 juni 2010

WOENSDAG

De dag begon vandaag om 8.30 met een heerlijk ontbijt. Na het ontbijt nog wat ontspannen op de kamer om vervolgens van 10u tot half 11 naar de masseur te gaan. Om 12u had ik een training gepland met David Phillipson, tot 13u. Tijdens de lunch heb ik naar de dubbel van Berry en Koen zitten kijken, die zij helaas in 2 sets verloren. Je word hier overigens gek van de witte pluisjes die de baan over waaien en telkens in je mond en neus terecht komen! Om 15u heb ik nog een extra training gehad van 30min. Na de training wilde ik even de stad Bratislava in. Ik zit met het hotel midden in de binnenstad, en het is altijd goed en leuk om wat van het land mee te krijgen. Na een rondje door de stad en wat foto’s later was het tijd voor een hapje eten, samen met Berry, Koen en David.

Onder het genot van live muziek op het pleintje waar wij zaten. Half 10, tijd om te gaan slapen want morgen mijn 1e ronde singel en dubbel!!

DONDERDAG

Vandaag was het mijn eerste wedstrijd dag. Na 2 dagen getraind te hebben was ik klaar voor mijn 1e ronde singel en later op de dag de 1e ronde dubbel. Van 10u tot 11u heb ik een warming up gedaan met David.

Om half 1 was mijn baan vrij en kon ik beginnen op het mooie centre court! Waar onder andere Daniela Hantuchova (ook Adidas speelster) regelmatig traint. Deze wedstrijd won ik eenvoudig in 2 sets van de Griek Giorgos Lazaridis. Al snel na mijn singel ging ik de baan op voor de dubbel. David en ik speelde voor het eerst samen, het was in het begin even wennen, maar het ging allemaal gelijk goed. Ook de dubbel in 2 sets naar ons toe getrokken. Om 17u was ik terug in het hotel en heb ik even mijn rust gepakt met een middag dutje. Om half 8 ben zijn we met zijn 4 iets gaan eten bij de Mexicaan in de binnenstad van Bratislava. 21.45 tijd om te gaan slapen! Morgen weer 2 belangrijke wedstrijden! Tot morgen weer allemaal.

VRIJDAG EN ZATERDAG

Vandaag vrijdag mocht ik beginnen aan mijn kwart finale tegen de Slowaak Marek Gergely . De dag begon net als de vorige weer vroeg. Om 9u stond ik op de trainings baan voor de warming up. Het was erg warm vandaag (42gr) dus was goed drinken van belang. Om 11:30u konden we beginnen en gelukkig wist ik in deze weersomstandigheden de klus snel te klaren. Later op de dag wonnen David en ik ook de halve finale dubbel. Morgen weer een belangrijke dag, dus in de avond rustig een filmpje gekeken.

De halve finale stond zaterdag om 11,15u gepland. Ook vandaag was het weer erg warm! Zoals elke dag was David degene waar ik de warming up mee deed. Eigenlijk kan ik over mijn halve finale kort zijn. Met de 2 woorden “net niet” verloor ik deze dan ook net in 3 sets. Na de halve finale was het snel schakelen en weer opladen voor de dubbel finale. Helaas ging deze in 2 sets verloren. Wel een goed resultaat omdat David en ik voor het eerst samen dubbelden! De zondag was een rustige rustdag en de dag om weer huiswaarts te keren.

Tot snel allemaal weer!
Maikel

No comments yet

Geef een reactie

