Skip to content

Einde Parijs, onderweg naar Slowakije

8 juni 2010

De 5 mooie dagen op Roland Garros zitten er weer op. De Grand Slams zijn altijd weer een hele ervaring! De media, toeschouwers en al het leuks eromheen.

Zoals jullie eerder hebben kunnen lezen was de loting voor mij niet bepaald gunstig. Met in de 1e ronde de nummer 1 van de wereld Shingo Kunieda!

Nu hoor ik jullie al denken: hoe kan dit, de nummer 1 tegen de nummer 3 van de wereld in de 1e ronde. Sinds vorig jaar is het rolstoeltennis op alle 4 de grand slams aanwezig. Bij de dames en heren is dit de mondiale top 8. Nummers 1 en 2 zijn geplaatst en de andere spelers worden los in het schema geloot. Vandaar!

Twee dagen voor de loting was ik aanwezig en kreeg ik de gelegenheid om op Roland Garros te trainen. Normaal mag dit pas de dag voor het toernooi begint, maar er werd een uitzondering gemaakt, dit was via Adidas geregeld. De voorbereiding was dus goed.

Ondanks dit, gingen zowel mijn singel (op woensdag) als de dubbel (op donderdag) verloren. Dit geeft alleen nog maar een betere stimulans om harder en specifieker te trainen! De laatste 2 dagen heb ik optimaal benut om te trainen met mijn coach Aad Zwaan. Ook was ik sparringpartner van Esther Vergeer voor haar wedstrijden.

Ook is uiteraard de Eiffeltoren even bezocht, samen met Aad en dubbel partner Ronald Vink.

Nu even 2 dagen met dit heerlijke weer thuis en dan op naar het volgende toernooi in Slowakije. Ik ga proberen om jullie daarvan regelmatig een update te geven.

Tijdens Roland Garros hebben Erwin van den Heuvel (TennisDirect) en Steffan Kok (Tennis Journaal) mij een dag gevolgd. Het was erg leuk, ik zou zeggen: Houd het Tennis Journaal de aankomende tijd in de gaten!

Tot snel!
Maikel

No comments yet

Geef een reactie

