Skip to content

Roland Garros – Dag 2

25 mei 2010

Gisteren begon de dag alweer vroeg. Om 9.00 uur zijn we begonnen met een warming up met Taylor Dent. We begeleiden hem tussendoor en voorzien hem ook van advies.
Hij won zijn eerste ronde dus zullen we deze week nogmaals met hem aan de slag gaan. Om 9.45 uur volgde Caroline (Wozniacki) voor haar warming up, want haar wedstrijd zou om 11.00 beginnen.

Caroline won haar wedstrijd vrij makkelijk. Toch moest ze nog behoorlijk wennen aan de baan Het Centre Court in Parijs. Omdat het Centre Court heel breed en lang is lijkt de baan tussen de lijnen heel klein. Doe daar nog wat zenuwen van de openingspartij bij en je timing is flink zoeken.

Na de partij van Caroline moesten we gelijk door voor een training met Ayumi, die gepland stond van 13.00 tot 14.00 uur op een ander park. Tijdens de training stonden er ook wat Nederlanders te kijken, die voor de dag zelf geen kaart hadden. Het is momenteel ook erg lastig om nog aan kaarten te komen, omdat bijna alle verkoop via internet gaat.

Na de training van Ayumi heb ik even twee uurtjes voor mezelf gehad. In die twee uurtjes heb ik wat gegeten en verder even mijn rust genomen.

Na mijn pauze hadden we op hetzelfde park een training met Sorana (Cirstea) gepland staan om 16.00 uur. We hebben tijdens die training een test gedaan met een nieuw ontwikkelde schoen die volgend jaar op de markt moet komen. Daarom hadden we drie heren op bezoek die graag de feedback van Sorana wilde horen.

Rond 17.30 uur waren we weer terug op het park van Roland Garros, waar zojuist het programma van vandaag bekend was geworden. Vervolgens was het weer dringen om alle trainingsbanen voor vandaag te kunnen reserveren.

Nadat we alles georganiseerd hadden was het tijd om naar de Adidas lounge te gaan waar ik samen met mijn Sport Marketing collega’s Andy Murray kon zien winnen wat erg belangrijk voor ons is. Mats was op dat moment bij de wedstrijd van Fernando Gonzalez die zijn partij in vieren won!

Rond 19.30 uur zijn we terug gegaan naar ons hotel om vervolgens door te gaan naar ons team dinner welke om 20.45 uur begon. We verlieten het restaurant om ongeveer 23.30 uur waarna ik om 0.00 uur in bed lag.

Het is nu 7.45 uur als ik alweer in het hotel van Gil Reyes ben aangekomen. We gaan direct naar het park van Roland Garros voor een meeting met het Adidas player Development Program.

Klaar voor een nieuwe uitdaging!!
Sven

One Comment leave one →
  1. 26 mei 2010 17:08

    Leuk om de beelden van de Adidas Lounge te zien. In 2005 was ik met mijn vrouw te gast bij Adidas en heb een fantastische tennisdag beleefd. Have fun this year!

    Mark Verschoor

Geef een reactie

